Veel gestelde vragen in jouw winkelmoment

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bij WinkelMoment.nl kan je op twee manieren een bestelling plaatsen. Je kan een account aanmaken of je kan als gast een bestelling plaatsen. Je kan natuurlijk ook naar een van onze winkels toe komen.

Account aanmaken

Wil je een account aanmaken bij WinkelMoment.nl dan klik je bovenaan de website op “mijn account”. Vervolgens klik je op “account aanmaken”. Vervolgens worden er enkele gegevens van je gevraagd, zoals je naam, e-mailadres, geboortedatum, en word je gevraagd een wachtwoord te kiezen. Als je daarmee klaar bent druk je op “verstuur” waarna je nog een bevestigingsmail krijgt.

Bestelproces

Heb je een artikel gevonden wat je graag wilt bestellen? Dat kan heel eenvoudig en snel bij WinkelMoment.nl. Kies op de productpagina jouw maat en klik op “in shoppingbag”. Vervolgens zie je een overzicht van de artikelen die op dat moment allemaal in je shoppingbag staan. Wil je het aantal veranderen, of toch een artikel verwijderen uit je shoppingbag dan kan dat hier heel gemakkelijk. Als je op het prullenbakje links in beeld drukt verwijder je het desbetreffende artikel uit je shoppingbag. Wil je het aantal veranderen dan vul je het juiste aantal in en klik je op “shoppingbag bijwerken”. Als je tevreden bent met je shoppingbag dan kan je overgaan tot het plaatsen van de bestelling door te klikken op “ga door naar afrekenen”.

Je bent nu aanbeland in de onestepcheckout. Heb je nog geen eerdere bestelling geplaatst, of plaats je een bestelling als gast, dan dien je hier je factuuradres en/of verzendadres in te vullen. Heb je al vaker een bestelling geplaatst en ben je ingelogd dan staan je adres gegevens al ingevuld. Bij de volgende stap kies je of je je pakketje wil laten bezorgen door PostNL of dat je het wil ophalen in één van onze winkels in Laren. Vervolgens kies je een betaalmogelijkheid (IDEAL, Mastercard, Visa). Als laatste word je gevraag om akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden (opgesteld door de thuiswinkel organisatie) en te bevestigen dat de informatie juist is ingevuld. Heb je alles zorgvuldig gecontroleerd dan kan je op “plaats order” klikken. Betaal je met IDEAL, Mastercard of Visa, dan is je bestelling geplaatst zodra je betaling is afgerond. Direct daarna ontvang je een order bevestiging per mail.

Levering en retouren

WinkelMoment.nl bezorgt in de hele wereld. Verzenden in Nederland boven de 50 euro is altijd gratis, in andere landen verschillen de kosten per tariefzone (zie tabel).

Verzendkosten

 

Verzendmethode / Land Nederland Europa (*2) Wereld (*3)
Pakketpost met handtekening voor ontvangst. Gratis voor bestellingen vanaf € 50,-. Daaronder bijdrage van€3,50 (*1) Gratis voor bestellingen vanaf € 150,-. Daaronder bijdrage van € 6,95. Gratis bestellingen vanaf € 250,-. Daaronder bijdrage van €12,95

 

*1= Verzending naar adressen in Nederland is gratis op niet afgeprijsde artikelen. Voor artikelen die wel afgeprijsd zijn vragen wij een vergoeding van € 3,95. Deze verzendkosten zijn alleen van toepassing als er enkel afgeprijsde artikelen worden besteld (sale artikel + nieuw artikel = geen verzendkosten).

 

*2= De tariefzone Europa is geldig voor de volgende landen binnen en buiten Europa: Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Britse Kanaaleilanden, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer-eilanden, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden en Zwitserland.

 

*3 = De tariefzone Wereld is geldig voor alle plaatsen die niet binnen Nederland en Europa vallen. Ook Aruba, Curacao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius en Saba vallen in de tariefzone Wereld.

 

Bezorging

PostNL verzend de bestellingen van WinkelMoment.nl. Bij ontvangst vraagt de postbode je om te tekenen voor ontvangst, zo weten wij zeker dat je het pakket hebt ontvangen. Ook versturen naar postbussen is mogelijk.

Als je niet thuis bent als het pakket wordt bezorgd, dan laat de postbode een briefje voor je achter. Het pakket wordt dan nogmaals aangeboden op hetzelfde adres. Ben je dan weer niet thuis, dan wordt het pakket op het dichtst bijzijnde postkantoor voor je afgegeven. Je krijgt dan een briefje in de bus met de melding dat je je bestelling daar binnen drie weken kan afhalen.

 

De bezorgtijden van PostNL zijn in Nederland als volgt:

  • Eerste bezorgpoging: maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 21:30 uur en zaterdag tussen 9:00 en 16:00
  • Tweede bezorgpoging: maandag t/m donderdag tussen 9:00 en 21:30 uur en zaterdag niet (dit wordt maandag).

 

Levertijd

WinkelMoment.nl zal pakketten die op werkdagen voor 15.00 uur besteld zijn dezelfde dag nog verzenden (mits alle artikelen op voorraad zijn). Bestellingen die sale artikelen bevatte, en besteld zijn na 10.00 uur, zullen één dag later verzonden worden omdat deze uit het magazijn moeten komen. Uiterlijk zal je pakket binnen twee werkdagen verzonden worden, of er word ter zijner tijd contact met je opgenomen. De verzending duurt in Nederland doorgaans maximaal twee werkdagen, in de rest van Europa ongeveer 4 werkdagen. In landen buiten Europa zal de verzending wat langer duren. Verzendingen kunnen onverhoopt vertraging oplopen door de douane afhandeling.

Producten die niet op voorraad zijn kunnen indien mogelijk voor je bijbesteld worden. Dit kan iets langer duren. We houden je dan per e-mail of telefoon op de hoogte van de levertijd. Als een product van je order niet op voorraad is sturen we de andere producten van je order al wel vast op. We sturen je dan een email dat de rest van je producten na geleverd zullen worden.

Voor vragen over bezorgtijden en levertijden kan je altijd contact met ons opnemen via de klantenservice.

 

Retouren & Ruilen

Past je bestelde kleding niet of ben je na ontvangst van de bestelling toch niet tevreden? Je kunt het artikel ruilen of retourneren op voorwaarde dat het artikel niet gedragen of beschadigd is (passen mag natuurlijk wel) en het met de originele labels, verpakking (voor zover redelijkerwijs mogelijk) binnen 14 dagen na ontvangst retour wordt gestuurd. Deze herroepingstermijn van 14 dagen begint te lopen de dag na de dag van aflevering. Je ontvangt dan het aankoopbedrag retour. Je kan de producten retourneren per post of rechtstreeks in onze winkels. Klik hier om het herroepingsformulier te downloaden.

 

Adres voor retouren & omruilingen:

WinkelMoment.nl
T.a.v. Retouren
Sint Janstraat 21
1251 KX Laren
Nederland

 

Als je het product wilt ruilen voor een andere maat, dan kan je dat ook doen in onze winkels in het gooi. Mocht je niet langs willen komen, dan kan je gewoon een nieuwe order plaatsen en de retour procedure opvolgen. Je krijgt dan het geld van je eerste bestelling teruggestort.

Het terugstorten van een tegoed in geval van retournering of ruil voor een goedkoper artikel loopt via ons betaalsysteem Pay.nl. Om die reden zul je onze naam niet zien staan bij de terugstorting, maar de naam Pay.nl. Let hier graag op als je de terugbetaling zoekt.

Afhankelijk van de wijze waarop je betaald hebt bedraagt de verwerkingstijd van het terugstorten van je tegoed 8 werkdagen. Let op, bij creditcards wordt deze bijschrijving op je creditcard gecrediteerd en pas zichtbaar op het eerstvolgende creditcard overzicht. Voor terug stortingen naar rekeningen in het buitenland (bijvoorbeeld België) hebben wij de juiste IBAN en BIC codes nodig die bij een rekeningnummer horen.

De kosten en risico’s voor het retourneren van artikelen zijn voor rekening van de klant. Heb je verzendkosten betaald (afgeprijsd artikel of buitenland zending) dan krijg je de verzendkosten vergoed (in geval van een gedeeltelijke retourzending vergoeden wij deze verzendkosten niet). Kijk voor meer informatie naar onze algemene voorwaarden of stuur een e-mail naar info@winkelmoment.nl.

 

Klachten

Mocht je ondanks onze inspanningen toch ergens ontevreden over zijn, neem dan contact met ons op. Wij zullen je klacht zo snel mogelijk proberen op te lossen. Binnen uiterlijk drie werkdagen zal je een inhoudelijke reactie krijgen op je klacht.

Telefoon: +31 (0) 85 487 7 487
E-mail: info@WinkelMoment.nl

Bereikbaarheid klantenservice
Maandag 10.00 – t/m zondag 10.00 – 18.00

Prijzen

Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten (als die er zijn, zie de verzendkosten).

Betaalmogelijkheden

Om de betalingen snel en veilig af te handelen maken wij gebruik van Pay.nl . Pay.nl is een van de grootste en beste Payment Providers in Nederland. Een betaling wordt afgehandeld op de servers van Pay.nl. Dit is een geheel beveiligde verbinding om er voor te zorgen dat uw gegevens op een veilige manier worden verzonden.

 

Bij ons kan je op de volgende manieren betalen:

 

iDEAL

Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank (ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank). Voor meer informatie: www.ideal.nl

 

Creditkaart

Ons betaalsysteem maakt het mogelijk om te betalen met Mastercard en VISA creditcards.

 

Extra betaalmogelijkheden vanuit België

Momenteel kan vanuit België worden betaald via Bancontact / Mister Cash, ING (Home’Bank), Dexia (Direct Net) en KBC (Online Banking). Uiteraard kan ook worden gekozen om met creditcard te betalen.

 

Bezoek WinkelMoment.nl

Wil je persoonlijk contact, of wil je ons gehele assortiment bekijken, dan ben je te allen tijde welkom in onze winkels in Laren (NH) of Hilversum.

De WinkelMoment.nl winkels zijn een initiatief van DiCoOp.nl. Door jarenlange ervaring als verkoop adviseurs zijn wij ons volledig bewust van het belang van een goede service en klantgerichtheid, voornamelijk bij de verkoop van luxe producten.

 

Maatkeuze & maattabellen

We begrijpen dat je online graag zo goed mogelijk een maat wilt inschatten, omdat je niet kan passen. Met onderstaande tabellen kan je eenvoudig zelf je maat opnemen en omrekenen naar de maten die we gebruiken in onze webwinkel. Ter geruststelling: mocht je bestelde kleding bij aankomst toch niet helemaal blijken te passen, dan kan je het gewoon omruilen voor een andere maat of retourneren (zie retouren & ruilen) .

 

Maattabel vrouwen

Lichaamsmaten
Borstomvang (CM) 80-84 84-88 88-92 92-96 96-100 100-104
Taille (CM) 60-64 64-68 68-72 72-76 76-80 80-84
Heup (CM) 88-92 92-96 96-100 100-104 104-108 108-112
Maattabel
Standaardmaat XS S M L XL XXL
Standaardmaat 32-34 34-36 38-40 40-42 42-44 44-46
Nederlandse maat 34 36 38 40 42 44
Italiaanse maat 38 40 42 44 46 48
Franse maat 36 38 40 42 44 46
Engelse maat 8 10 12 14 16 18
Amerikaanse maat 4 6 8 10 12 14
Patrizia Pepe 40 42 44 46 48 50
Only 4 Stylish Girls 40 42 44 46 48 50
Not Your Daughters Jeans 32 34 36 38 40 42

 

Maattabel mannen

Lichaamsmaten
Borstomvang (CM) 90-93 94-97 98-101 102-105 106-109 110-113
Taille (CM) 78-81 82-85 86-89 90-93 94-99 100-104
Heup (CM) 96-99 100-103 104-107 108-111 112-115 116-119
Maattabel
Standaardmaat XS S M L XL XXL
Standaardmaat 46 48 50 52 54 56

 

Maattabel jeans

Omvang taille (CM) 64 66 69 71 74 76 79 81 84 86 91 96
Jeansmaat 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 36 38

 

Washguide

Wassen verbetert de kwaliteit van je kleding niet. Het belangrijk te weten hoe kleding gewassen dient te worden om de kwaliteit zoveel mogelijk te bewaren.

Onze tips voor het wassen:

  • Raadpleeg eerst het was-etiket aan de binnenkant van je kleding
  • Was de eerste keer “met de hand”!
  • Binnenstebuiten wassen is altijd aan te raden (minder slijtage)

Een jeans verliest snel zijn kleur en wordt niet mooier van wassen. Probeer dit dan ook zo weinig mogelijk te doen. Het uithangen van je jeans en andere kledingstukken voor een open raam is een goed alternatief. Als je toch besluit je jeans te wassen doe dit dan binnenstebuiten en op een zo laag mogelijke temperatuur met weinig wasmiddel. Hang je jeans na het wassen uit en vermijd zoveel mogelijk de droger. Je jeans krimpt en slijt dan sneller. Ook het drogen van je jeans op de verwarming is geen aanrader.

 

Algemene Voorwaarden

WinkelMoment.nl hanteert algemene voorwaarden die in samenspraak met de consumentenbond zijn opgesteld. Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

 

Privacy Policy

Veiligheid en privacy staan hoog in het vaandel bij WinkelMoment.nl. Hierbij houden wij ons aan de eisen die de Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt. Klik hier voor onze privacy statement.

 

Cookies

WinkelMoment.nl kan gegevens verzamelen over de manier waarop u van de website gebruik maakt.  Klik hier voor meer informatie over cookies